Internetový obchod eransa.cz
Článek I
Obecná ustanovení a vymezení pojmů
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP") upravují práva a povinnosti internetového obchodu eransa.cz (dále jen „Prodávající") a kupujícího (dále jen „Kupující") při koupi zboží nabízeného Prodávajícím prostřednictvím elektronického obchodu na internetové stránce Prodávajícího www.eransa.sk (dále jen „eransa.sk") a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Kupujícím a Prodávajícím na dálku prostřednictvím elektronického obchodu na internetu (dále jen „Kupní smlouva"). (Prodávající a Kupující spolu dále jen „Smluvní strany“).
Orgán dozoru:
Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát SOI pro Prešovský kraj
2. Tyto VOP platí na území České republiky pro koupi zboží objednaného prostřednictvím elektronického obchodu (dále jen „E-obchod") na eransa.cz a blíže upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran.
3. VOP vstupují v platnost dnem jejich zveřejnění na eransa.cz a jsou dostupné na stránce erensa.sk.
4. Kupujícím se rozumí fyzická osoba nebo právnická osoba, která si elektronicky objedná zboží prostřednictvím E-obchodu na erensa.cz. Kupující je povinen uvést správné, úplné a pravdivé údaje. Tyto údaje je Kupující povinen v případě jejich změny neprodleně aktualizovat, protože jejich správnost má bezprostřední vliv na dodání zboží Kupujícímu ze strany Prodávajícího.
5. Pokud Kupující:
a) je spotřebitelem ve smyslu § 52 ods. 4 Občanského zákoníku v platném znění, tedy jedná-li se o Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, řídí se vztahy neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku, Zákona o ochraně spotřebitele v platném znění a Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo provozní prostory prodávajícího v platném znění
b) není spotřebitelem, tedy je-li Kupujícím fyzická nebo právnická osoba, která je zapsána v obchodním rejstříku, nebo podniká na základě živnostenského oprávnění, nebo jiných specifických předpisů (dále jen „podnikatel“), vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím, které ne jsou upraveny těmito všeobecnými obchodními podmínkami, se řídí příslušnými ustanoveními zákona Obchodního zákoníku. Této osobě nepřísluší práva spotřebitele ve smyslu platných právních předpisů.
6. Práva Kupujícího jako spotřebitele ve vztahu k Prodávajícímu, vyplývající a v souladu se zákonem č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č.j. o ochraně spotřebitele v platném znění a zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory v platném znění a zákona č. 102/2014 Sb. o č. 22/2004 Zz o elektronickém obchodu v platném znění, zákona č.j. 391/2015 Zz o alternativním řešení spotřebitelských sporů v platném znění ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích v platném znění (dále jen „Zákony o ochraně spotřebitele“) zůstávají těmito VOP nedotčeny.
7. Elektronickou objednávkou se rozumí odeslaný elektronický formulář, obsahující informace o Kupujícím, seznam objednaného zboží z nabídky E-obchodu na erensa.cz a celkovou cenu tohoto zboží, příp. cenu za poštovné a balné zpracován systémem E-obchodu.
8. Zbožím se rozumí všechny produkty Prodávajícího uvedené na webové stránce na www.eransa.sk.
9. Kontaktní údaje Prodávajícího pro Kupující: ERANSA sro, Bernoláková 185/8, 065 03, Podolínec, Slovensko, info@eransa.sk, +421 917 836 207
Článek II
Objednávka
1. Objednávky lze realizovat jednoduše a pohodlně pomocí nákupního košíku, telefonu, e-mailu.
2. Kupující odesláním objednávky Prodávajícímu potvrzuje, že se dostatečným způsobem seznámil a souhlasí s těmito VOP i reklamačním řádem, který je jejich nedílnou součástí. Tyto podmínky se budou vztahovat na všechny kupní smlouvy, uzavřené na internetové stránce elektronického obchodu.
3. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je pravdivé a úplné vyplnění všech registračních formulářů.
4. Za podstatné náležitosti elektronické objednávky se považují:
a) Identifikace Kupujícího, tj. obchodní jméno nebo jméno a příjmení, sídlo/bydliště, IČO, DIČ, kontakt (telefonní číslo a e-mailová adresa)
b) Kód objednávaného zboží a popis;
c) Množství objednávaného zboží;
d) Adresa místa dodání zboží (nebude-li tento údaj uveden, má se za to, že zboží má být dodáno na adresu sídla/bydliště Kupujícího);
e) Okamžik dodání zboží (den), pokud se Kupující dohodne s Prodávajícím odlišně než je uvedeno ve VOP;
f) Jméno a příjmení osoby oprávněné k převzetí dodávaného zboží (nebude-li tento údaj uveden, má se za to, že k převzetí dodávaného zboží je oprávněn Kupující, případně jakýkoli jeho zaměstnanec).
3. Nebude-li objednávka obsahovat náležitosti dle předchozího článku, je považována za neúplnou. Prodávající se v takovém případě pokusí kontaktovat Kupujícího a vyzvat jej k odstranění nedostatků elektronické objednávky a jejímu případnému upřesnění a/nebo doplnění. Okamžikem doručení údajů upřesňujících a/nebo doplňujících elektronickou objednávku Prodávajícímu se elektronická objednávka považuje za úplnou.
4. Přijatá elektronická objednávka je považována za návrh Kupní smlouvy a je závazná.
5. Kupní smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká na základě závazného potvrzení elektronické objednávky v systému. Prodávající je povinen potvrdit e-mailovou zprávou (na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v elektronické objednávce) obsah elektronické objednávky Kupujícího, a to bezodkladně po jejím doručení Prodávajícímu, nejpozději do 24 hodin od doručení objednávky, jinak platí, že k uzavření Kupní smlouvy mezi Smluvními stranami nedošlo. Kupující je povinen zkontrolovat, zda mu v uvedené lhůtě bylo doručeno potvrzení objednávky, a to iv jiných složkách e-mailového konta jako například ve spamu a také obsah elektronické objednávky uvedený v e-mailové zprávě Prodávajícího. V případě zjištění nesrovnalostí týkajících se obsahu elektronické objednávky potvrzené ze strany Prodávajícího, je Kupující povinen o tom uvědomit Prodávajícího prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na e-mailovou adresu info@eransa.cz a to bez zbytečného odkladu
6. Předmětem uzavřené Kupní smlouvy je závazek Prodávajícího dodat Kupujícímu zboží na určené místo dodání v dohodnutém množství, ceně, kvalitě a termínu nejpozději do 10 pracovních dnů od uzavření Kupní smlouvy (potvrzení elektronické objednávky v systému) v případě, že je objednané zboží označeno na stránce e-shopu SKLADEM.
Pokud je zboží označeno NA DOTAZ, nebo je-li u zboží na stránce e-shopu vyznačen termín naskladnění zboží, možnost dodání zboží a termín dodání zboží Prodávající dohodne s Kupujícím samostatně e-mailem (u zboží s označením NA DOTAZ nebo je-li u zboží vyznačeno termín naskladnění zboží Prodávající nemůže garantovat dodání zboží – možnost jeho dodání ověří bez zbytečného odkladu u dodavatele zboží a teprve po potvrzení dodávky Prodávající kontaktuje Kupujícího e-mailem a dohodne s ním samostatně lhůtu dodání zboží). V případě možnosti dodání zboží je dodací lhůta nejpozději do 30 dnů od uzavření Kupní smlouvy.
Kupující se zavazuje zboží v místě dodání v dohodnutém čase převzít a zaplatit za něj v dohodnutém termínu splatnosti kupní cenu a poštovné, pokud povinnost zaplatit poštovné vyplývá z Kupní smlouvy.
7. Kupující souhlasí s tím, že součástí objednávky je jeho povinnost zaplatit cenu za objednané zboží, přičemž uvedenou skutečnost výslovně potvrzuje při odesílání elektronické objednávky, kde je uvedeno, že se jedná o objednávku s povinností platby.
8. Jakákoliv změna objednávky po uzavření Kupní smlouvy je možná pouze po vzájemné dohodě Kupujícího a Prodávajícího.
9. Kupní smlouva se uzavírá na dobu do úplného vypořádání závazků smluvních stran vyplývajících z Kupní smlouvy, resp. na dobu do okamžiku jejího zrušení postupem vyplývajícím z VOP a příslušných právních předpisů.
10. Prodávající neodpovídá za prodlení dodávky a za škodu, která byla způsobena důsledkem toho, že Kupující při objednávce nezadal všechny požadované údaje a/nebo vyplnil objednávku chybně.
11. Prodávající neodpovídá za prodlení dodávky způsobené přepravní společností (kurýrem).
Článek III
Zrušení objednávky
1. Kupující má právo zrušit elektronickou objednávku bez udání důvodu kdykoli před jejím závazným potvrzením ze strany Prodávajícího.
2. Prodávající je oprávněn zrušit objednávku nebo její část v následujících případech:
a) V případě objednávky na dobírku, pokud objednávku nebylo možné závazně potvrdit zejména pro chybně uvedené telefonní číslo, nedostupnost, Kupující neodpovídá na e-maily atp.
b) Zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že tato situace nastane, Prodávající bude neprodleně kontaktovat Kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že Kupující nepřijme navrženou dohodu ze strany Prodávajícího a zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet ve lhůtě 14-ti kalendářních dnů ode dne zrušení objednávky Prodávajícím, pokud se Prodávající a Kupující nedohodnou jinak.
Článek IV
Spotřebitelské smlouvy a poučení o právu odstoupit od smlouvy
1. Spotřebitel je oprávněn i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího do 14 dnů ode dne
a) převzetí zboží v případě smluv, jejichž předmětem je prodej zboží,
b) uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo
c) uzavření smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči.
2. Pokud prodávající poskytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy prodávající dodatečně splnil informační povinnost.
3. Pokud prodávající neposkytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy ani v dodatečné lhůtě, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 12 měsících a 14 dnech ode dne zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
4. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
5. Kupující má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží rozbalit a odzkoušet obdobným způsobem jako je obvyklé při nákupu v klasickém „kamenném“ obchodě, a to v rozsahu potřebném ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
6. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy u prodávajícího v listinné podobě nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém nosiči; byla-li smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy stačí jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy. Spotřebitel může použít formulář pro odstoupení od smlouvy, který je zveřejněn na internetové stránce Prodávajícího
7. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty uvedené v bodě 1,2 nebo 3 této části VOP.
8. Odstoupení od kupní smlouvy dle předchozího bodu tohoto dokumentu musí obsahovat informace požadované ve formuláři odstoupení od kupní smlouvy, který je zveřejněn na internetové stránce Prodávajícího, zejména identifikaci Kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob, jakým má Prodávající vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu Kupujícího.
9. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy zaslat zboží zpět na adresu sídla Prodávajícího, nebo jej předat Prodávajícímu, nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Prodávající může zboží vyzvednout i osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.
10. Kupující je povinen doručit Prodávajícímu zboží kompletní (včetně kompletní dokumentace, byla-li součástí dodání) nepoškozené, podle možnosti v originálním obalu a nepoužívané. Doporučuje se zboží pojistit. Zásilky na dobírku prodávající nepřebírá.
11. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit kupujícímu všechny platby, které od něj přijal na základě kupní smlouvy. Prodávající není povinen vrátit Kupujícímu platby předtím, než je doručeno zboží Prodávajícímu, s výjimkou případu, že Prodávající vyzvedne zboží osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
12. Kupující nese náklady na vrácení zboží Prodávajícímu nebo osobě pověřené Prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, souhlasí-li Prodávající, že je bude nést sám, nebo nesplnil-li povinnost podle § 3 odst. 1 písm. 1 písm. i) Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
13. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Kupující neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud si prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy dle § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
14. Prodávající je povinen vrátit Kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jaké použil Kupující při své platbě, pokud se s Kupujícím nedohodne jinak.
15. Ustanovení článku 10. VOP výslovně neplatí pro subjekty nesplňující definici spotřebitele uvedenou v ust. § 52 odst. 1 písm. 4 Občanského zákoníku v platném znění.
Článek V
Cenové podmínky
1. Kupní cena zboží nabízeného Prodávajícím prostřednictvím erensa.cz je uvedena vždy vedle vybraného zboží. Kupní cena se vždy uvádí s daní z přidané hodnoty, není-li uvedeno jinak.
2. Prodávající si vyhrazuje právo jednostranně upravit (zvýšit/snížit) ceny zboží uvedené na Erasa.cz s tím, že nové ceny zboží jsou platné dnem jejich zveřejnění na Erasa.cz. Pro Kupujícího je vždy rozhodující cena zboží uvedená u zboží v době odeslání objednávky Prodávajícímu. Případné zvýšení nebo snížení ceny zboží Prodávajícím v době od odeslání objednávky Kupujícím po doručení objednaného zboží nebo v průběhu reklamačního nebo jiného řízení v souvislosti s vrácením nebo výměnou zboží nemá vliv na cenu již objednaného zboží.
Článek VI
Záruční podmínky a záruční doba
1. Na dodávané zboží je Kupujícímu v postavení Spotřebitele poskytnuta záruční doba 24 měsíců. Na vybrané druhy zboží může být Kupujícímu v postavení Spotřebitele poskytnuta delší záruční doba. Záruční doba začíná běžet v den předání zboží Kupujícímu.
2. Ke každému zboží zakoupenému u Prodávajícího je při jeho dodání Kupujícímu přiložena faktura nebo zjednodušený daňový doklad, který slouží Kupujícímu v postavení Spotřebitele zároveň jako záruční doklad.
3. Reklamovat lze pouze zboží zakoupené u Prodávajícího a zcela zaplacené.
4. Při uplatnění reklamace je Kupující povinen uvést důvod reklamace a doručit na adresu sídla Prodávajícího reklamované zboží čisté, mechanicky nepoškozené, včetně Požadovaných dokladů.
5. Kupující má právo na úhradu nezbytných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady a byly vynaloženy skutečně a účelně.
6. Podrobnosti a postup při reklamaci zboží upravuje reklamační řád zveřejněný na erensa.cz.
Článek VII
Doprava
Platba na účet - zdarma
Dobírka – 49,-Kč bez DPH
Za každý započatý balík do 5kg – 6€ bez DPH
Za každý započatý balík do 15kg – 7€ bez DPH
Za každý započatý balík do 30kg – 8€ bez DPH
Za každý započatý balík do 50kg – 9 € bez DPH
Polpaleta 51 kg - 100 kg – 1.000,- Kč bez DPH
Paleta 101 kg - 1250 kg - 100 € bez DPH
V případě nestandardních zásilek /křehké, doprava nadrozměrných zásilek, problematické pro přepravu .../ budete kontaktováni za účelem dohodnutí a odsouhlasení dopravy.
Článek VIII
Ochrana osobních údajů
1. Prodávající nevydá údaje Kupujícího třetím osobám, s výjimkou subdodavatelů, zprostředkovatelů Prodávajícího, i to jen ty údaje, které jsou nezbytné pro úspěšné uskutečnění dodávky. Prodávající postupuje při zacházení s osobními údaji Kupujícího v souladu s ustanoveními zákona č.j. 122/2013 Zz o ochraně osobních údajů ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Objednáním zboží prostřednictvím E-obchodu na eransa.sk. Kupující potvrzuje, že své osobní údaje poskytl Prodávajícímu dobrovolně a souhlasí s jejich zpracováním v evidenci Prodávajícího, pokud nejsou v rozporu s právními předpisy, a také se zpřístupňováním a poskytováním údajů třetím osobám a státním institucím za podmínek a v rozsahu stanoveném právními předpisy.
2. Kupující souhlasí se zpracováním, zpřístupněním a použitím svých osobních údajů za účelem přímého marketingu Prodávajícího po dobu deseti let. Kupující má na základě bezplatné písemné žádosti doručené na adresu Prodávajícího právo zejména vyžadovat potvrzení, zda jsou či nejsou osobní údaje o Kupujícím zpracovávány a namítat vůči zpracování svých osobních údajů, o kterých předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu bez jeho souhlasu. a žádat jejich likvidaci.
3. Kupující souhlasí s tím, aby Prodávající pověřil zpracováním osobních údajů zprostředkovatele.
Článek IX
Alternativní řešení sporů
1. Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel (fyzická osoba), která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím, jehož hodnota přesahuje 20 eur, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy uzavřené na dálku.
2. Subjekt alternativního řešení sporů podle §3 zákona 391/2015 Zz O alternativním způsobu řešení spotřebitelských sporů v platném znění může od stran za zahájení řešení sporu požadovat úhradu poplatku do výše 5 eur s DPH. Návrh lze podat způsobem určeným podle § 12 Zákona čj. 391/2015 Zz O alternativním způsobu řešení spotřebitelských sporů v platném znění.
3. Subjektem alternativního řešení sporů je Slovenská obchodní inspekce, Převozská 32, PO Box 5, 820 07 Bratislava 27, resp. jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky (seznam je dostupný na stránce www.mhsr.sk). Kupující je oprávněn si vybrat subjekt alternativního řešení spotřebitelských sporů na který se obrátí. Kupující jsou oprávněni použít platformu řešení sporů online (dále jen jako „RSO“) k řešení svých sporů v jazyce, kteří si zvolí. Kupující může k alternativnímu řešení svého sporu využít platformu RSO, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Kupující při předkládání podání platformě RSO vyplní elektronický formulář stížnosti. Informace, které předloží, musí být dostatečné k určení příslušného subjektu alternativního řešení sporů online. Kupující může přiložit dokumenty na podporu své stížnosti. Kupující má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí, přičemž možnost obrátit se na soud tím není dotčena.
Článek X
Newsletter
1. Při registraci si Kupující může vybrat, zda chce od Prodávajícího odebírat pravidelné informace o novinkách na trhu. Kupující se může z odebírání newsletteru kdykoli odhlásit. Prodávající je oprávněn všem zaregistrovaným zákazníkům nepravidelně (maximálně několikrát ročně) zasílat důležité informace, které souvisí s provozem internetového obchodu. V případě, že se Kupující cítí e-maily Prodávajícího obtěžován, může se obrátit na Prodávajícího prostřednictvím adresy info@eransa.sk.
Článek XI
Závěrečná ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím, a jsou pro obě strany závazné. Právní vztahy založené kupní smlouvou se budou řídit ustanoveními kupní smlouvy (tj. závaznou objednávkou a potvrzením objednávky, případně individuálně dohodnutými podmínkami), ustanoveními těchto všeobecných obchodních podmínek a příslušnými právními předpisy. Ustanovení kupní smlouvy mají přednost před ustanoveními těchto všeobecných obchodních podmínek a dispozitivními ustanoveními obecně závazných právních předpisů.
2. Prodávající si vyhrazuje právo jednostranně měnit nebo doplňovat tyto všeobecné obchodní podmínky. Jakékoliv změny těchto všeobecných obchodních podmínek nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění na internetové stránce Prodávajícího. Právní vztahy vyplývající z kupní smlouvy se řídí vždy všeobecnými obchodními podmínkami účinnými v době závazné objednávky zboží.
V Podolínci, dne 1.1.2021
ERANSA sro