Dokumenty ke stažení

Reklamace:

Nahlaste nejprve na email: info@eransa.sk nebo na telefon 0948869642, kde bude určen další postup, aby byla Vaše reklamace vyřízena co nejdříve.

Všeobecná ustanovení

Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č.j. o ochraně spotřebitele v platném znění a zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory v platném znění a zákona č. 102/2014 Sb. o č. 22/2004 Zz o elektronickém obchodu v platném znění, zákona č.j. 391/2015 Zz o alternativním řešení spotřebitelských sporů v platném znění ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích v platném znění (dále jen „Zákony o ochraně spotřebitele“). Reklamační řád je v souladu s § 18 ods. 1 Zákona o ochraně spotřebitele umístěn na viditelném místě v sídle společnosti, na internetových stránkách společnosti a je dostupný pro kupujícího.
Prodávajícím je společnost ERANSA sro se sídlem Bernolákova 185/8, 065 03 Podolínec, Slovenská republika, IČO: 47 387 785, DIČ: 2023849674, DIČ: SK2023849674, Obchodní společnost podepsaná v3. -OZP-2013/04644-2, Nr. živnostenkého rejstříku 710-13570 (dále jen „Prodávající"). Reklamační řád upravuje práva a povinnosti Kupujícího při uplatňování práv z vad zboží ve smyslu uzavřené kupní smlouvy na dálku s Prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu.
Orgánem dozoru je Slovenská obchodní inspekce (SOI), Inspektorát SOI pro Prešovský kraj
Tento reklamační řád se nevztahuje na nákup zboží podnikateli, kteří kupují zboží v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Práva a povinnosti smluvních stran

1. Prodávající odpovídá za to, že zboží má při prodeji stanovenou jakost, množství, míru a hmotnost. Zboží musí být bez vad a musí odpovídat platným technickým normám.
2. Kupující má právo nepřevzít doručené zboží od dopravce pokud je doručeno zboží jiného typu nebo v případech doručení zboží, které je v rozporu s uzavřenou kupní smlouvou (jiného nebo poškozeného zboží) nebo doručení zboží v poškozeném obalu nebo při doručení zboží bez příslušných dokladů.
3. Pokud dojde k doručení poškozeného zboží nebo zboží v rozporu s kupní smlouvou kupujícímu, má kupující právo na to, aby mu Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu doručil zboží v souladu s dohodnutými podmínkami ve smlouvě, a to buď výměnou zboží nebo jeho opravou . Není-li takový postup možný, má právo kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit za podmínek uvedených níže.

Lhůta pro uplatnění reklamace

1. Záruční doba na veškeré zboží je 24 měsíců, pokud Prodávající neposkytne delší záruční dobu. Delší záruční doba je obvykle vyznačena v záručním listu přiloženém ke zboží. U použitého zboží je záruční doba 12 měsíců. Záruční doba se počítá ode dne převzetí zboží spotřebitelem.
2. Práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží, pro kterou platí záruční doba zaniknou, nebudou-li uplatněna v záruční době.
3. Reklamace včetně odstranění vady musí být provedena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne reklamace. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
4. Doba od uplatnění reklamace až do doby, kdy kupující po skončení opravy bylo povinen zboží převzít, se do záruční doby nepočítá, byla-li reklamace oprávněná a uznána. Dojde-li k výměně zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží.

Právo kupujícího na uplatnění reklamace

1. Záruční doba na zboží začíná běžet od data jeho doručení a převzetí zboží kupujícím.
2. Reklamaci může kupující uplatnit u Prodávajícího osobně nebo písemně, zasláním reklamace spolu se zbožím poštou/kurýrem. Kupující je povinen důvěryhodným způsobem doložit, že zboží bylo zakoupeno od Prodávajícího. Důvěryhodným dokladem je originál dokladu (faktury) o zakoupení výrobku a/nebo řádně vyplněný záruční list (pokud byl vystaven).
3. Při uplatnění reklamace obdrží kupující kopii reklamačního protokolu, kterým je povinen prokázat se při vyřízení reklamace. Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, Prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu ihned; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud kupující má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
4. Reklamace nebude uznána v případě:
• vznikla-li vada nebo poškození zboží prokazatelně nesprávným používáním zboží (např. používáním v rozporu s návodem k použití, nesprávnou montáží, neodbornou montáží nebo jiným nesprávným používáním kupujícím nebo jiné osoby,
• prokazatelných neoprávněných zásahů do zboží,
• má-li předložený záruční list zřejmé známky neoprávněně provedených změn údajů nebo je-li na zboží odlišné výrobní číslo od toho, které je uvedeno v záručním listu,
• pokud vada vznikla běžným opotřebením
• u spotřebního zboží se stanovenou lhůtou použití podle zvláštních právních předpisů, pokud je taková reklamace uplatňována po uplynutí této lhůty
• při živelných katastrofách
5. Pokud kupující uplatnil reklamaci zboží během prvních 12 měsíců od koupě, může Prodávající odmítnout reklamaci pouze na základě odborného posouzení na náklady Prodávajícího. Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek k odbornému posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

Práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží

1. V případě, že se v průběhu záruční doby vyskytnou vady, pro které nemůže být zakoupené zboží řádně používáno nebo může být používáno jen omezeně, a lze tyto vady odstranit, má kupující právo na jejich bezplatné odstranění.
2. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby mohlo být zboží řádně používáno jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo od kupní smlouvy odstoupit. Stejná práva má kupující iv případě, jde-li sice o odstranitelné vady, zboží však nemůže být řádně užíváno z důvodu opětovného vyskytnutí vad (alespoň dvakrát se opakující vady) nebo z důvodu většího počtu vad (alespoň dvou současně se vyskytujících se vad) na zakoupeném zboží.
3. V případě neodstranitelné vady zboží, která nebrání řádnému užívání zboží, má kupující nárok na slevu z kupní ceny.
4. Má-li zboží prodávané za nižší cenu nebo použité zboží vadu, za kterou prodávající odpovídá, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
5. V případě prodeje použitého zboží Prodávající neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U zboží prodávaného za nižší cenu Prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší kupní cena.
6. Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením zboží do provozu, je považována za vadu věci, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly:
• dohodnuto v kupní smlouvě a provedeno Prodávajícím nebo jinou osobou na odpovědnost Prodávajícího,
• nebo provedená kupujícím a vada vznikla z důvodu nesprávných pokynů uvedených v návodu k montáži nebo uvedení zboží do provozu.
7. Pokud Prodávající nabízí při koupi zboží kupujícímu k prodanému zboží bezplatně další zboží jako dar, je na kupujícím, zda nabízené zboží jako dar přijme nebo odmítne. Tento dar však není prodaným zbožím, a proto Prodávající neodpovídá za jeho případné vady. V případě, že Prodávající o případných vadách daru ví, je povinen na tyto vady kupujícího při nabídce daru upozornit.
8. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů od data uplatnění reklamace.
9. Prodávající je povinen na požádání orgánu dozoru prokázat kopii potvrzení o přijetí reklamace, důvody, pro které nelze rozhodnout o způsobu vyřízení reklamace ihned a pro které nelze reklamaci vyřídit ihned po určení způsobu vyřízení reklamace, zaslání nebo výsledky odborného posouzení a kopii dokladu o vyřízení reklamace.

Součinnost kupujícího

Kupující je povinen poskytnout Prodávajícímu bezodkladně jakoukoli součinnost k ověření existence reklamované vady ak jejímu odstranění (včetně odpovídajícího potřebného vyzkoušení nebo demontáže zboží). Kupující je také povinen dodat zboží při uplatnění reklamace čisté v řádném obalu v souladu s hygienickými předpisy nebo obecnými hygienickými zásadami včetně všech jeho součástí a příslušenství, umožňujících takové ověření a odstranění vady.

Převzetí zboží ze záruční opravy

Kupující si je povinen převzít zboží ze záruční opravy nejpozději do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy záruční oprava měla být provedena a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení.
Tento reklamační řád je platný od 1.1.2021.
ERANSA sro

close Nákupní košík

Nová registrace

Máte již účet?
Přihlásit se - Resetovat heslo